بیوگرافی کامل بلک پینک

+عکس+لینک

^^اگه روی کلماتی که رنگ شون فرق داره کلیک کنید صفحه ویکی پدیا اون کلمه باز میشه^^

 

بلک‌پینک (کره ای: 블랙핑크؛انگیلیسی: BLACKPINK یا BLΛƆKPIИK نیز نوشته می‌شود) یک گروه دخترانه کره ای متشکل از جیسو.جنی.لیسا.رزی تحت لیبل وایجی انترتینمنت است.گروه در اگوست ۲۰۱۶ با سینگل آلبوم خود،به نام اسکوئر وان که شامل آهنگ‌های Whistle و boombayah که نخستین ورودی‌های شماره یک آن‌ها به ترتیب در چارت دیجیتال گائون کره جنوبی و فروش ترانه دیجیتال جهانی بیلبورد بود آغاز به کار کرد.

بلک‌پینک موفق ترین گروه دخترانه کره ای در سطح بین المللی است و لقب بزگترین گروه دخترانه دنیا از سوی نشریات معتبر به آنها داده شده است.آنها موفق ترین هنرمند زن کره ای در چارت های بیلبورد هات ۱۰۰ و بیلبورد ۲۰۰ با تک آهنگ بستنی در رتبه ۱۳ و آلبوم در رتبه دو هستند. بلک‌پینک نخستین گروه دخترانه کره‌ای است که بیش از یک میلیون نسخه از یک آلبومشان به فروش رسیده‌است.آن‌ها نخستین گروه دخترانه ای بودند که در صدر چارت ارتیست ۱۰۰ بیلبورد قرار گرفتند و اولین گروه دخترانه کره ای بودند که وارد چارت هنرمندان نوظهور بیلبورد شدند. بلک‌پینک همچنین نخستین هنرمند زن کره‌ای است که با تک‌آهنگ «دو-دو دو-دو» از انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا (RIAA) گواهی فروش موسیقی دریافت کرد و موزیک ویدئوی این ترانه اولین موزیک ویدئو از یک گروه کره ای بود که از یک میلیارد بازدید عبور می کند و در حال حاضر پر بازدید ترین موزیک ویدئو از یک گروه کره‌ای در یوتیوب است.ترانه «بوسه و جبران کردن» با همکاری دوآ لیپا (۲۰۱۸)اولین آهنگ از یک گروه کره ای بود که از صنعت ضبط صدای بریتانیا (BPI) و گواهینامه نامه دریافت کرد. این همکاری همچنین موفق به کسب گواهی پلاتین از انجمن صنعت ضبط استرالیا (ARIA) شد.

بلک‌پینک در طول حرفهٔ خود رکوردهای آنلاین متعددی شکسته‌است. موزیک ویدئوی «این عشق را بکش»(۲۰۱۹) و«چطور دوستش داری» (۲۰۲۰) هرکدام در ۲۴ ساعت اول انتشار رکوردهایی را برای پربیننده‌ترین موزیک ویدئو ثبت کردند و با «چطور دوستش داری» سه رکورد جهانی گینس را شکستند .[۱۱] همچنین نخستین گروه موسیقی و هنرمند زن کره‌ای هستند که پنج موزیک ویدئو از آن‌ها هر کدام بیش از یک میلیارد بازدید در یوتیوب کسب کرده‌اند.بلک‌پینک در حال حاضر با بیش از ۳۰ میلیون فالوئر دارای بیشترین دنبال‌کننده برای یک گروه دخترانه در اسپاتیفای و بیش از ۷۶ میلیون مشترک دارای بیشترین سابسکرایب یک هنرمند موسیقی در یوتیوب است.دستاورد های دیگر آنها عبارت است از: جایزه هنرمند جدید سال در سی و یکمین جشنواره گلدن دیسک و بیست و ششمین جشنواره موسیقی سئول، جایزه موسیقی آسیایی ام نت برای بهترین گروه دخترانه در سال ۲۰۲۰، اولین گروه دخترانه کره ای که جایزه ویدئو موسیقی ام تی وی برنده شدند و اولین گروه دخترانه کره ای که در لیست سی شخص زیر سی سال فوربز در آسیا قرار گرفتند.این گروه از سوی فوربز کره به عنوان یکی از قدرتمند ترین افرادمشهور در کره جنوبی شناخته شده‌اند و در سال ۲۰۱۹ مقام اول، در سال ۲۰۲۰ مقام سوم و در سال ۲۰۲۱ مقام دوم این رتبه‌بندی را کسب کرده‌اند.از بلک‌ پینک همچنین توسط رئیس‌ جمهور سابق کره جنوبی مون جه این به عنوان یک پدیده جهانی نام برده شد که به گسترش صنعت کیپاپ در سراسر جهان کمک می کند.

 

۲۰۱۶: شروع به کار با اسکوئر وان و اسکوئر تو

آماده‌سازی تبلیغاتی در اوت سال ۲۰۱۶ و با انتشار تصاویر تیزر و مشارکت آن‌ها در آهنگ‌ها و تبلیغات آغاز شد. وای‌جی ترکیب‌بندی اصلی و نام گروه را در ژوئن ۲۰۱۶ اعلام کرد.

بلک‌پینک اولین گروه دخترانهٔ کمپانی بود که شش سال پس از توانی‌وان وارد بازار موسیقی می‌شد.آن‌ها در ۸ اوت و با آلبوم تک‌آهنگ اسکوئر وان کار خود را آغاز کردند.دو تک‌آهنگ اصلی این آلبوم در جایگاه اول و دوم آلبوم دیجیتال بیلبورد قرار گرفت. بلک‌پینک سریعترین گروه برای دستیابی به این جایگاه و سومین گروه کمپانی وای‌جی بعد از سای و بیگ بنگ است که دو تک‌آهنگ در این جایگاه دارد. سوت در هنگام انتشار صدرنشین جدول‌های دیجیتال، دانلود، پخش و تلفن همراه گائون در اوت همان سال شد.آنها همچنین به جایگاه اول در محبوبیت، موزیک ویدیو و جدول‌های موزیک ویدیو کره‌ای در بزرگترین وبسایت پخش موسیقی چین، یعنی کیوکیو موزیک رسیدند.اولین اجرای تلویزیونی بلک‌پینک در برنامهٔ اینکیگایو شبکهٔ اس‌بی‌اس بود.آنها ۱۳ روز پس از ورود به صنعت موسیقی، اولین جایزهٔ صدرنشینی خود را کسب کردند و تا پایان اجرای تبلیغاتی خود، یک جایزهٔ دیگر را نیز ازآن خود کردند.

دومین آلبوم تک‌آهنگ بلک‌پینک با نام اسکوئر تو در ۱ نوامبر سال ۲۰۱۶ منتشر شد که شامل آهنگ‌های «بازی با آتش»، «بمان» و نسخهٔ آکوستیک آهنگ «سوت» بود. این آلبوم توسط تدی پارک، آر. تی و سو ووجین تولید شد. بلک‌پینک این آلبوم را در برنامه‌های اینکیگایو و شمارش معکوس ام اجرا کردند. «بازی با آتش» دومین آهنگ گروه بود که به صدر فروش ترانه دیجیتال جهانی بیلبورد رسید. این آهنگ در کره‌جنوبی در جایگاه سوم جدول گائون قرار گرفت و «بمان» توانست خود را به جایگاه دهم برساند.

موفقیت‌های بلک‌پینک در پنج ماه اول حرفه‌اشان، جوایز زیادی در جشنواره‌های معتبر موسیقی را برایشان به ارمغان آورد. این جوایز که بیشتر در دستهٔ هنرمندان تازه‌کار بود، شامل جوایز آرتیست آسیا،جوایز موسیقی ملون جوایز گلدن دیسک، جوایز موسیقی سئول و جوایز موسیقی جدول گائون است. همچنین مجلهٔ بیلبورد بلک‌پینک را یکی از بهترین گروه‌های تازه‌کار سال ۲۰۱۶ نامید.

 

۲۰۱۸-۲۰۱۹:موفقیت های بین المللی و اولین تور جهانی

۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ گروه اولین مینی آلبوم کره ای خود به نام اسکوئر آپ را منتشر کرد؛ این آلبوم در رتبه یک چارت آلبوم های گائون قرار گرفت و برای فروش ۲۵۰,۰۰۰ واحد گواهی پلاتینیوم دریافت کرد. آهنگ اصلی آلبوم به نام دو-دو-دو-دو به مدت سه هفته در رتبه یک چارت دیجیتال دانلود و پخش گائون قرار گرفت و foreve young دومین اهنگ البوم به رتبه دوم رسید.هر دو آهنگ برای بیش از ۲,۵۰۰,۰۰۰ دانلود و ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ پخش در کره گواهی پلاتین دریافت کردند.دو-دو-دو-دو در رتبه ۵۵ چارت بیلبورد هات ۱۰۰ آمریکا قرار گرفت و بلک پینک به گروه دخترانه کره ای با بالاترین رتبه در این چارت تبدیل شد.این آهنگ همچنین در رتبه ۳۰ چارت ترانه های جریانی بیلبورد قرار گرفت و بلک‌پینک به عنوان اولین گروه دخترانه کره ای وارد این چارت شد.اسکوئر آپ با قرار گرفتن در رتبه ۴۰ تبدیل به اولین آلبوم بلک پینک و بالاترین رتبه آلبوم از یک گروه دخترانه کره ای در چارت بیلبورد ۲۰۰ آمریکا شد.این آلبوم همچنین در صدر چارت آلبوم های جهانی بیلبورد قرار گرفت.یوتیوب اعلام کرد که موزیک ویدئو دو-دو-دو-دو به ۳۶,۲ میلیون بازدید در ۲۴ ساعت اول انتشار رسید و تبدیل به پربازدید ترین موزیک ویدئو کره ای در ۲۴ ساعت اول و دومین موزیک ویدئو پربازدید در۲۴ ساعت اول تاریخ یوتیوب در آن زمان شد.

بلک‌پینک اولین تور ژاپنی خود به نام« Blackpink Arena tour 2018» را ۲۴ و ۲۵ جولای در اوساکا شروع کرد.این تور در ابتدا برای شش کنسرت در اوساکا فوکوئوکا و چیبا برنامه ریزی شده بود اما به دلیل تقاضای زیاد یک کنسرت دیگر در چیبا اضافه شد.اخرین اجرای تور برای ۲۴ دسامبر در اوساکا به عنوان هدیه کریسمس برای طرفداران اضافه شد و بلک‌پینک در مقابل ۵۰,۰۰۰ نفر اجرا کرد.۱۲ سپتامبر اعلام شد گروه اولین کنسرت خود در سئول را در برگزار خواهد کرد.این کنسرت اولین اجرا از تور جهانی «in your area» بود که در طول سال ۲۰۱۹ و اوایل ۲۰۲۰ در امریکای شمالی اروپا استرالیا و آسیا ادامه یافت و در پایان اجرا این تور به پرفروش ترین تور از یک گروه دخترانه کره ای تبدیل شد.

این گروه در همچنین سال ۲۰۲۰ با خواننده آمریکایی، لیدی گاگا در آهنگ «آب‌نبات ترش» همکاری داشت. این گروه در ۶ ژوئن ۲۰۲۰ پس از حدود یک سال تک آهنگ «چطور دوستش داری» را منتشر کرد که توانست ۵ رکورد گینس برای موزیک ویدیوی آن در یوتیوب به‌دست‌آورد.

 

نام گروه

نام این گروه در معنای لغوی فارسی به معنای سیاه‌صورتی است. هدف از این نام‌گذاری نمایش دو جنبهٔ متفاوت از این گروه است؛ اول جنبهٔ صورتی که نشاندهندهٔ زیبایی و معصوم بودن است و دوم جنبهٔ سیاه که نشان دهندهٔ سرکشی و یاغی بودن است. در کل این نام زیبایی درظاهر و در عین یاغی و کشنده بودن در را مجسم می‌کند.

نام طرفداران گروه بلک پینک، بلینک (به انگلیسی: BLINK) است که حروف اول و آخر نام این گروه است، بلینک در زبان انگلیسی به معنای «چشمک» است.

 

اعضا

  • جیسو (지수) (jisoo)– ویژرال-وکالیست
  • جنی (제니) (jennie)– رپر اصلی-وکالیست
  • رزی (로제) (rose)– وکالیست اصلی-دنسر
  • لیسا (리사) (lisa)– دنسر اصلی-رپر-مکنه

 

ترانه‌شناسی

آلبوم‌های کره‌ای
آلبوم‌های ژاپنی

 

 

^^کپی ممنوع^^

حتی با نوشتن منبع

 

مرسی بلینک که برای زحماتی که کشیدم حمایتم کنی

و کپی نکنی!!